فواید گوش کردن آهنگ در طول روز

ثابت شده است که موسیقی به طور چشمگیری به بهبود سلامت روانی افراد و تقویت سلامت جسمی کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، درس‌های موسیقی می‌توانند به افزایش ضریب هوشی ما کمک کرده و ذهن ما را تیزتر نگه دارند، خصوصاً با افزایش سن. در زیر 7 مزیت اثبات شده علمی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا ما باید بیشتر و بیشتر از موسیقی استفاده کنیم.

1_موسیقی باعث شادی شما می‌شود

همان‌طور که در مطالعه “The neuroscience of music chill” توسط موسسه عصب شناسی و بیمارستان مونترال کشف شد، مغز شما “هورمون شادی”، دوپامین را هنگامی که به موسیقی گوش می‌دهید، آزاد می‌کند.

2_موسیقی عملکرد را افزایش می‌دهد

دوندگانی که به موسیقی انگیزشی سریع یا آهسته گوش می‌دادند، 800 متر اول دویدن خود را سریع‌تر از کسانی که به موسیقی آرام گوش می‌دادند یا بدون آن می‌دویدند، به پایان می‌رسانند. اگر علاقه‌مند به دویدن هستید، برای بهبود توانایی خود به موسیقی گوش دهید.

3_موسیقی استرس را کاهش می‌دهد و سلامتی را بهبود می‌بخشد

گوش دادن به موسیقی می‌تواند سطح هورمون استرس، کورتیزول را کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد که وقتی افراد با ساختن سازهای مختلف کوبه‌ای و آواز خواندن به‌طور فعال در ساخت موسیقی شرکت می‌کنند، کارایی سیستم ایمنی بدن افزایش می‌یابد.

بنابراین در طی یک روز پر فشار، رادیو را روشن کنید تا به شما کمک کند تا آرام شوید و برای حداکثر مزایای بهبودی، حتماً آواز بخوانید و پاهای خود را به ضرب آهنگ بزنید.

4_موسیقی به شما کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید

یک مطالعه نشان داد دانش‌آموزانی که 45 دقیقه قبل از خواب به موسیقی کلاسیک آرام گوش می‌دادند، به‌طور قابل‌توجهی بهتر از کسانی که با کتاب صوتی می‌خوابند یا اصلاً چیزی گوش نمی‌دهند، می‌خوابند.

5_موسیقی افسردگی را کاهش می‌دهد

بیش از 350 میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می‌برند و 90٪ آن‌ها نیز بی‌خوابی را تجربه می‌کنند. تحقیقات در مورد خواب نشان داد که علائم افسردگی با کسانی که به موسیقی کلاسیک گوش می‌دهند تا حد زیادی کاهش می‌یابد. بنابراین اگر روز سختی را سپری می‌کنید، با برخی از موسیقی‌های کلاسیک یا مراقبه‌ای روحیه خود را بالا ببرید.

6_موسیقی روحیه شما را هنگام رانندگی بالا می‌برد

موسیقی به روحیه ما کمک می‌کند و همچنین به ما کمک می‌کند تا هنگام رانندگی بهتر تمرکز کنیم. طبق مطالعه‌ای در هلند، موسیقی نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند بر خلق‌وخوی شما در هنگام رانندگی تأثیر مثبت بگذارد و درنتیجه منجر به رانندگی ایمن‌تر از آنچه شما اصلاً به چیزی گوش نمی‌دهید باشید.

7_موسیقی هوش کلامی را افزایش می‌دهد

یک مطالعه نشان داده است که پس از یک ماه آموزش موسیقی با کودکان بین 4 تا 6 سال، 90٪ به‌طور قابل‌توجهی توانایی درک کلمات و توضیح معنای آن‌ها را بهبود بخشید. تحقیقات دیگر نشان داد که زنان و کودکان آموزش دیده در هنگام تکمیل آزمون حافظه کلامی از کسانی که درگیر موسیقی نیستند بهتر عمل می‌کنند.

همان‌طور که می‌بینید، موسیقی مزایای بسیاری دارد و به یک زبان جهانی مؤثر تبدیل‌شده است. طبق تحقیقات جدید، موسیقی “می‌تواند احساسات اساسی انسان را بدون در نظر گرفتن فرهنگ شنونده و زمینه قومی ارتباط برقرار کند “.

دانلود آهنگ مازندرانی

دانلود آهنگ مازندرانی عبارتی است که دوست داران آهنگ مخصوصاً آهنگ‌های اصیل ایرانی، آن را جستجو می‌کنند. در این نوشتار می‌خواهیم در مورد دانلود آهنگ مازندرانی بیشتر بگوییم.

موسیقی فولکلور چیست

موسیقی فولکلور، یا همان موسیقی محلی، یا موسیقی بومی، نوعی از موسیقی سنتی است که ریشه در آداب‌ورسوم اقوام و قومیت‌های مختلف دارد.

در این قسمت مجموعه‌ای از انواع آهنگ‌های محلی مازندرانی قرار دارد که می‌توانید دانلود کنید و یا به صورت آنلاین گوش دهید. در این مجموعه آهنگ‌هایی مانند یار جنگلی از وحید مرادی، عشق من از محمد اسمعیلی، آرزو از ولی قاسمی و بسیاری از آهنگ های دیگر از خوانندگان محبوب وجود دارد.

دیدگاه خود را بگذارید