لیست محبوب‌ترین آهنگ‌های هایده

اصلا یکی از شروط ایرانی بودن این است که باید حداقل با یکی از آهنگ‌های هایده خاطره داشته باشید! این خواننده با نام اصلی معصومه دده بالا به همراه خواهرش مهستی و حمیرا مثلث طلایی ایران در سال‌های بین 1350 تا 1360 را تشکیل می‌دادند. البته طی سال‌های اخیر نه تنها دفعات شنیده شدن آثار این هنرمندان افزایش پیدا کرده بلکه محبوبیت آن‌ها هم بیشتر شده است. بخش قابل توجهی از آثار این هنرمند بعد از درگذشت وی پخش شد که از قضا این آثار هم بسیار در مزاج ایرانی‌ها شیرین و دلپذیر واقع شد. حالا تعدادی از آهنگ‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

آهنگ باده فروش می بده باده نابم بده درد شرابم بده

این قطعه را احتمالا بارها و بارها شنیده‌اید. آهنگی شنیدنی و جذاب که با بیت « باده فروش می بده باده نابم بده درد شرابم بده آفتاب از اون گوشه ایوون پرید عشقو بهارون همه چی پر کشید». هایده در این آهنگ به خوبی از توانمندی‌ی حنجره‌ی خود استفاده کرده و یک اجرای تمیز و بی‌نقص داشته است. قدیم‌ها بیشتر بزرگسالان بودند که تمایل داشتند به این آهنگ‌ها گوش بدهند اما این روزها نوجوانان هم طرفدار چنین قطعاتی هستند و به صورت مداوم این آهنگ را در پلی لیست خود قرار می‌دهند. ترانه سرای این قطعه هدیه و صادق نوجوکی آهنگسازی آن را بر عهده داشته است.

آهنگ بهار باز اومده دوباره

یک قطعه فوق العاده جذاب که بیشتر در روزهای عید نوروز به گوش‌هایمان رسیده است. این آهنگ که به بیت « بهار باز اومده دوباره باز تموم دل‌ها چه بی قراره، اما برای من دور ز خونه بهارا هم مثل خزون میمونه» این آهنگ با این که برای بهار خوانده شده اما به دفعات نام پاییز را هم در آن می‌شنویم و شاید به خاطر دور بودن هایده از وطنش بوده است. ترانه‌ی این قطعه را محمد حیدری سروده است و آهنگسازی آن را هم همین شخص بر عهده داشته. همچنین منوچهر چشم آذر تنظیم آن را انجام داده است.

آهنگ ای قبله‌ی من خاک در خانه‌ی تو

جدا می‌توان آهنگ ای قبله‌ی من خاک در خانه‌ی تو را یکی از بهترین و جذاب‌ترین قطعات هایده این خواننده‌ی خوش صدا دانست. این آهنگ که با متن « ای قبله‌ی من خاک در خانه‌ی تو، بی منت می‌ مستم ز پیمانه‌ تو ، ای قبله‌ی من خاک در خانه‌ی تو، در دام توام بی زحمت دانه‌ تو». اطلاعات زیادی در رابطه با ترانه سرا، آهنگ ساز و تنظیم کننده‌ی این قطعه در دسترس نیست به هر حال اگر تا به حال به این آهنگ هایده گوش نداده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که حتما همین الان سراغی از این موزیک جذاب بگیرید.

دیدگاه خود را بگذارید