گلچین مداحی های مخصوص محرم

موسیقی و دین از بسیاری جهات با هم پیوند دارند. به عنوان مثال، موسیقی می تواند تجربه های مذهبی را بیدار کند، موضوعی که از ابتدای مطالعه روانشناسی دین مبحث مورد بحث بوده است. این که آیا این تأثیر موسیقی به فرهنگ وابسته است ، یک پدیده عصبی روانشناختی خالص یا ترکیبی از هر دو از نظر تجربی بی پاسخ مانده است. تحقیقات نشان می دهد که موسیقی مذهبی می تواند تجربه مذهبی را زنده کند اما این حداقل تا حدی یک تجربه وابسته به فرهنگ است. علاوه بر این ، انواع خاصی از موسیقی مذهبی نمی توانند تجربه مذهبی مستقل از فرهنگ را تحریک کنند ، که می تواند تأثیر عصب روانشناختی ویژگی های موسیقی بر تجربه مذهبی را نیز پایه ریزی کند. تجربه مذهبی در طول موسیقی به شدت توسط احساسات مثبتی که در طول تجربه موسیقی احساس می شود پیش بینی می شود.

مداحی خوب چیست؟

گلچین نوحه های محرم، فرصتی است برای ادای احترام به کسی که درگذشته است، و این افتخاری است که از شما خواسته می شود برای یک عزیز یا دوست خود مداحی کنید و نشانه این است که شما در زندگی آن شخص سهم مهمی داشته اید.

چرا مداحی مهم است؟

شنیدن گلچین مداحی های مخصوص محرم به مردم راهی می دهد تا شخصی را که برای عزاداری آمده اند به خاطر بسپارند. یک مداحی به خوب نه تنها باید زندگی، شخصیت و تأثیر یک شخص را خلاصه کند ، بلکه در صورت امکان باید جنبه های کمتر شناخته شده آن شخص را نیز روشن کند.

گلچین بهترین نوحه های شور و موسیقی یک پدیده فراگیر در فرهنگ های انسانی است ، بیشتر به دلیل قدرت آن در برانگیختن و تنظیم احساسات است. با این حال ، تأثیرات موسیقی که تجربه های عاطفی مختلفی مانند غم و شادی را بر شناخت و به ویژه بر روی تفکر خود ایجاد می کند ، ناشناخته است. در اینجا ما برای بررسی تأثیر موسیقی غمگین و شاد در ذهن سرگردان و مکانیسم های عصبی زمینه ای آن ، از نمونه گیری فکری کاوشگر و تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) استفاده می کنیم.

در سه آزمایش متوجه شدیم که موسیقی غمگین، در مقایسه با موسیقی شاد، با ذهن سرگردان قوی تری (آزمایش 1A و 1B) و مرکزیت بیشتر گره های شبکه حالت پیش فرض (DMN) (آزمایش 2) مرتبط است. بنابراین ، نتایج ما نشان می دهد که ، هنگام گوش دادن به موسیقی غمگین در مقابل شاد ، مردم توجه خود را به درون خود جلب می کنند و درگیر فرآیندهای شناختی خودجوش و خود ارجاعی می شوند. نکته مهم ، نتایج ما همچنین تأکید می کنند که فعالیت DMN می تواند به عنوان تابعی از موسیقی غمگین و شاد تنظیم شود. این یافته ها می طلبد تا یک بررسی سیستماتیک از رابطه بین موسیقی و فکر ، با پیامدهای گسترده ای در استفاده از موسیقی در آموزش و پرورش و محیط های بالینی داشته باشد.

نگیزه های گوش دادن به موسیقی غمگین را پس از تجربه شرایط منفی نامطلوب با بررسی چگونگی استراتژی های انتخاب موسیقی آنها در رابطه با (الف) اهداف خودتنظیمی ، و (ب) گزارش اثرات گوش دادن ، مورد بررسی قرار دادند. اثرات استراتژی های انتخاب موسیقی ، اهداف خودتنظیمی و تأثیرات گزارش شده در دستیابی به افزایش خلق و خو نیز با استفاده از یک طرح بررسی گذشته نگر مورد بررسی قرار گرفت.

بهترین سایت دانلود مداحی و نوحه محرم

یافته ها نشان می دهد که انتخاب موسیقی با اهداف خودتنظیمی فرد برای گوش دادن به موسیقی و تأثیرات مورد انتظار ارتباط دارد. علاوه بر این ، نتایج نشان می دهد که اگر افراد قصد داشته اند از طریق گوش دادن به موسیقی به تقویت روحیه دست یابند ، این امر اغلب با اولین بار با ارزیابی مجدد شناختی یا حواس پرتی حاصل می شود. انتخاب موسیقی با ارزش زیبایی شناختی بالا تنها استراتژی انتخاب موسیقی بود که مستقیماً بهبود روحیه را پیش بینی می کرد. در جایی که پاسخ دهندگان نشان دادند که موسیقی را با هدف ایجاد خاطره انتخاب کرده اند ، این رابطه منفی با هدف تنظیم خودکار تقویت روحیه دارد.

بهترین گلچین مداحی ها را با در نظر گرفتن همه ی جوانب به شما ارائه می کنیم. برای دانلود بهترین نوحه های شور به سایت بیپ موزیک مراجعه کنید.

دیدگاه خود را بگذارید