انواع رنگ در نقاشی ساختمان

یکی از مهم ترین مراحل برای نقاشی ساختمان این است که رنگ  مناسب خانه یا محل کار خود را انتخاب کنید. به طوری که هم هزینه کمتری در بر داشته باشد و هم کیفیت بالایی در نتیجه کار حاصل شود. در این نوشتار کوتاه قصد داریم تا انواع رنگ که در نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

رنگ پلاستیک

یکی از قدیمی ترین انواع رنگ است که از گذشته تا کنون کاربردهای بسیاری داشته است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع از رنگ کار آسان با آن و خشک شدن سریع آن است. اما توجه داشته باشید برای استفاده از این رنگ برای نقاشی کردن دیوار و سقف حتما باید تجربه کافی داشته باشید.

رنگ های پلاستیکی که کیفیت بالا دارند را تا حدودی می‌توان شست. آب حلال این رنگ است و نیاز به حلال‌های دیگری نیست. نیازی به زیرسازی ندارد و مات است و همچنین به خوبی پستی و بلندی های کوچک روی دیوار را می‌پوشاند .

رنگ روغنی

این نوع از رنگ هم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان رنگ روغنی را به سه دسته براق ، مات و نیمه مات تقسیم کرد. از مهم ترین کاربردهای این نوع از رنگ استفاده از آن به عنوان ضد زنگ است. رنگ روغن براق را می‌توان روی وسایل آهنی هم استفاده کرد. ماندگاری آن بالاست و نور را به خوبی منعکس کرده و فضا را روشن تر می‌کند. استفاده از این رنگ بیشتر برای پذیرایی و اتاق میهمان است.

رنگ های روغنی مات و نیمه مات نور را منعکس نمی‌کند اما در عوض پستی و بلندی های روی دیوار را بهتر می‌پوشاند. رنگ روغنی مات قابلیت شست و شو ندارد. پیشنهاد استاد کاران نقاشی ساختمان این است که از این رنگ در اتاق خواب ها استفاده شود.

رنگ اکریلیک

از این نوع رنگ به طور کلی برای تزئین بیشتر و نقش انداختن روی دیوار استفاده شده و تنوع بسیار بالایی هم دارد. این رنگ را می‌توان روی هر سطحی استفاده کرد. حلال آن هم آب است. این نوع از رنگ هم مانند رنگ روغن به سه دسته مات ، نیمه مات و براق تقسیم شده که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند. از مهم ترین مزایایی که افراد به سراغ رنگ آکریلیک می‌روند این است که قابلیت شست و شو دارد.

مرکز نقاشی ساختمان در استان قزوین به مدیریت محمدیاری آماده مشاوره رایگان در این زمینه می‌باشد.

 

دیدگاه خود را بگذارید