نکاتی که حین خرید یو پی اس باید به آنها توجه کنید

اگر تجهیزات گران قیمتی دارید که می‌ترسید بر اثر نوسانات برقی دچار سوختگی شوند و یا این که اطلاعات مهمی در سیستم های کامپیوتری خود دارید که با قطع برق از دست می‌روند، پس استفاده از یو پی اس برای شما ضروری است. البته این دستگاه تنها استفاده های شخصی ندارند. کاربردهای مهم تر آن در بانک ها ، بیمارستان ها ، مراکز داده ، مراکز امنیتی و … است.

برای خرید یو پی اس نکاتی وجود دارد که باید به آن ها توجه شود. در این نوشته قصد داریم تا تعدادی از این نکات را بررسی کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

توان یو پی اس

اولین نکته ای که در خرید این دستگاه باید به آن توجه داشته باشید این است که توان آن چقدر می‌باشد. توان منبع تغذیه بی وقفه باید با تعداد دستگاه هایی که قرار است از آن تغذیه کنند برابر باشد. برای این که بتوانید یو پی اس مناسب برای خود انتخاب کنید کافی است که توان مصرفی تمام دستگاه هایی که قرار است آن ها را به منبع تغذیه وصل کنید را با یکدیگر جمع کرده و یک منبع تغذیه با این توان خریداری کنید. البته نکته مهم این است که منبع تغذیه باید توانی حدود 1.25 برابر توان دستگاه های متصل به آن ظرفیت داشته باشد تا عمر آن بیشتر شود.

قابلیت سفارشی سازی ویژگی‌ها

برای این که دستگاه شما بتواند حداکثر کارایی را داشته باشد باید بتوان آن را تنظیم و سفارشی سازی کرد. بنابراین حین خرید منبع تغذیه باید به این نکته توجه داشته باشید که پارامترها قابل تغییر باشند. به این خاطر که یو پی اس بعضی شرکت ها به شکلی تنظیم شده اند که قابلیت های مختلف آن قابل تغییر نمی‌باشد. به همین خاطر بهتر است حین خرید در این مورد با فروشنده صحبت کنید.

https://farsanups.com

باتری و نوع منبع تغذیه

باتری یکی از مهم ترین بخش های یک سیستم برق بی وقفه است. به همین دلیل لازم است که به نوع و برند آن توجه کنید. همچنین یو پی اس ها در سه نوع کلی آنلاین ، آفلاین و لاین اینتراکتیو هستند. هر کدام از این سه نوع رفتارهای متفاوتی در زمان وجود جریان برق و در زمان نبود آن دارند که مختص به نیازهای گوناگون است. حتما در این رابطه پیش از خرید تحقیق کنید.

قابلیت کنترل از راه دور

برخی از سیستم های منبع تغذیه دارای نرم افزاری هستند که با استفاده از آن می‌توانید دستگاه را از راه دور هم کنترل کنید. این موضوع باعث مدیریت بهتر منابع و افزایش عمر دستگاه می‌شود.

دیدگاه خود را بگذارید