دانلود مداحی پیاده روی اربعین

از گذشته تا کنون اربعین اهمیت بسیار زیادی بین شیعیان داشته است. خود واژه اربعین به معنای چهلم است و در تاریخ اسلامی به چهلمین روزی که امام حسین (ع) به شهادت رسید گفته می‌شود. سنت زیارت حرم امام حسین (ع) از گذشته های دور تا به الان در کربلا رواج داشته است. در هر سال میلیون ها عزادار از سراسر جهان خود را به کربلا رسانده و برای امام حسین (ع) و یاران وفادار و شجاعت حضرت زینب (س) به سوگ می‌نشینند.

در این نوشته قصد داریم تا اعمالی که در روز اربعین انجام می‌شود را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه بوده و حتما دیدگاه ارزشمند خود را نیز برای ما ارسال کنید.

اعمالی که می‌توان در اربعین انجام داد

در احادیث آمده است که یکی از نشانه های یک فرد با ایمان این است که در روز اربعین به زیارت امام حسین (ع) بروند. در واقع شکل کامل این حدیث به این صورت است که امام حسن عسکره فرموده اند که : « نشانه های فرد با ایمان 5 چیز است که شامل : نماز پنجاه و یک رکعتی یعنی 17 رکعت نماز واجب که روزانه خوانده می‌شود و 34 رکعت نماز نافله ، زیارت اربعین و حرم امام حسین (ع) ، انگشتری در دست راست قرار دادن ، قرار دادن پیشانی روی خاک در حین سجده و گفتم بسم الله الرحمن الرحیم با صدای بلند در نماز. »

به همین دلیل است که هر سال عده زیادی از مسلمانان از سراسر جهان راهی کربلا می‌شوند . اما توجه داشته باشید که این پیاده روی بزرگ آداب خاص خود را هم دارد که در این جا قصد داریم تا به بخشی از آن ها اشاره کنیم.

زیارت اربعین یکی از مهم ترین بخش های این آداب است. شما می‌توانید این زیارت را حین پیاده روی بارها و بارها بخوانید و در آن تامل کنید.

همچنین زیارت دیگری وجود دارد موسوم به زیارت وداع اربعین که حین خروج از کربلا می‌توانید آن را بخوانید. برای این کار باید روبروی ضریح امام حسین (ع) ایستاده و این دعا را بخوانید.

گفته شده است که خواندن زیارت آخر روز عاشورا در این روز هم بسیار خوب است. علت آن هم این است که در این روز امام سجاد (ع) به کربلا وارد شدند. آن ها سرهای شهدا را به بدنشان گذاشتند.

همچنین مداحی های زیادی موسوم به مداحی پیاده روی اربعین در اینترنت وجود دارد که می‌توانید حین پیاده روی آن ها را به همراه داشته و گوش دهید تا از ثواب آن نیز بهره مند شوید.

عبدالله انصاری و حضور در کربلا

گفته شده است جابربن عبدالله انصاری که از یاران پیامبر بوده است اولین کسی بوده است که امام حسین (ع) را زیارت کرده است. این زیارت دقیقا در نخستین اربعین سید الشهدا اتفاق افتاده است. مصادف با 20 ماه صفر سال 61 قمری . در زمان حادثه کربلا عبدالله انصاری مرد سالمندی بود که در مدینه به سر می‌برد. به همین خاطر در اربعین امام به همراه عطیه عوفی به زیارت امام حسین (ع) رفت. او در آن دوران نابینا هم شده بود . در فرات اقامتی داشت و غسل کرد و سپس خود را به قبر امام حسین (ع) رساند . هنگامی که به کمک عطیه عوفی به مزار امام رسید و دستی روی آن کشید از حال رفت و پس از به هوش آمدن گفت جمله ای گفت به این مضمون که «عاشق جواب معشوق خود را نمی دهد».

گفته شده است که خواندن زیارت اربعین مساوی است با کسی که جان خود را در راه دین از دست داده است. یکی از مهم ترین وظیفه های مسلمانان این است که یاد و خاطره کار بزرگ امام حسین و یارانش را زنده نگه دارند و زیارت اربعین نیز یکی از این روش هاست.

دیدگاه خود را بگذارید