باتری یو پی اس چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

همانطور که میدانید یو پی اس دستگاهی است که انرژی مورد نیاز برای کارکردن دستگاه های برقی در زمان نبود جریان برق شهری را فراهم می کند. اما این انرژی از کجا تامین می‌شود؟ باتری ها بخش اساسی و مهم در ساختار یک دستگاه منبع تغذیه بی وقفه هستند. در این نوشته قصد داریم تا باتری یو پی اس را برای شما شرح داده و علت استفاده از آن به همراه انواع مدل های آن ها نیز توضیح دهیم . پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

باتری یو پی اس چیست؟

باتری های ups به دو دلیل ساخته شدند. اول این که در نبود جریان برق ، انرژی مورد نیاز برای کارکردن دستگاه های برقی را فراهم کنند. دلیل دوم هم این است که بتواند جریان تمیز ( بدون اعوجاج و قطعی) در بازه ولتاژ و فرکانس استاندارد به دستگاه ها انتقال دهد. برای مثال قطع شدن برق سرور بانک ها سبب خواهد شد که کار بانکی میلیون ها نفر با مشکلات فراوانی روبرو شود. به همین دلیل نیاز است که با داشتن چنین باتری ها از رخ دادن فجایع این چنینی جلوگیری کرد.

برخی از افراد باتری های یو پی اس و باتری ماشین را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. با این که شباهت هایی نیز بین آن ها وجود دارد، اما تفاوت های این دو قابل چشم پوشی نیستند. مثلا محل قرار گیری باتری یو پی اس در جای ثابتی است.

کارهایی که باتری ups انجام می‌دهد چیست؟

وظایف متعددی است که باتری آن ها را انجام می‌دهد اما در این جا چندتا از مهم ترین آن ها را بیان می‌کنیم. اول این که هنگامی که برق شهری قطع می‌شود، باتری ها به عنوان منبع تغذیه دستگاه ها را تغذیه می‌کنند. دوم این که از دستگاه ها در برابر نویزهای مختلف حفاظت می‌کنند. سوم محافظت دستگاه های مختلف در برابر نوسانات شدید ولتاژ که می‌تواند منجر به سوختگی برد دستگاه های الکترونیکی شود. همچنین از دستگاه ها در برابر نوسانات فرکانس هم حفاظت می‌کند.

چند نوع باتری در منابع تغذیه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

در دستگاه های یو پی اس انواع مختلفی از باتری ها قرار میگیرند. از جمله باتری های نیکل کادمیوم ، سیلور آلکالاین ، لیتیوم ، سرب اسید است. اکثر باتری هایی که این روزها در بازار میبینید از نوع سرب اسید است که می‌توان گفت راحت ترین نوع برای استفاده است. به این دلیل که در محفظه بسته این قرار گرفته که نیاز به مراقبت نخواهد داشت. مراکز فروش یو پی اس اصولا باتری آن را نیز برای فروش دارند. برای خرید این باتری ها می‌توانید سری به سایت farsanups  بزنید.

دیدگاه خود را بگذارید