روش شرکت در قرعه ‌کشی کارت سبز امریکا

در این مقاله قصد داریم به کلیه سئوالات شما در مورد قرعه کشی گرین کارت امریکا که در ایران به‌عنوان لاتاری معروف است پاسخ دهیم. اول از همه ممکن است با خودتان فکر کنید این قرعه‌کشی به چه منظوری انجام می‌شود و اصلاً مزایای گرفتن کارت سبز چیست؟ هر ساله اداره مهاجرت امریکا  از میان متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند، قرعه‌کشی می‌نماید و به 55 هزار نفر گرین کارت اعطا می‌کند؛ اما هدف از لاتاری چیست؟ در واقع دولت امریکا قصد دارد از این طریق نژادهای گوناگونی را جذب کند که هر سال از طرق دیگر مهاجرت کمتری به امریکا دارند و هر سال لیست کشورهایی که مجاز به ثبت‌نام هستند، منتشر می‌شود و نام کشور ما، ایران هر سال در این لیست با وجود کلیه تحریم‌ها به چشم می‌خورد؛ اما ساکنان کشورهایی که به‌طورمعمول از روش‌های دیگر به امریکا مهاجرت می‌نمایند، نمی‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت نمایند. برای مثال ساکنان کشورهای چین و انگلستان ازآنجایی‌که هر سال تعداد زیادی از چینی ها و انگلیسی ها به امریکا از طریق خانواده، کار، تحصیل و … به امریکا مهاجرت می‌نمایند، امکان ثبت‌نام در لاتاری را ندارند.

برای ثبت‌نام در لاتاری بدون احتیاج به مدرک زبان انگلیسی و تنها در صورت داشتن پاسپورت معتبر، عکس مخصوص لاتاری و دیپلم یا 2 سال سابقه کار در طی 5 سال گذشته می‌توانید اقدام نمایید. مدنظر داشته باشید که از میان مدرک تحصیلی دیپلم و سابقه کار، دارا بودن تنها یک مورد کفایت می‌نماید.

شاید شرایط ثبت ‌نام لاتاری ساده به نظر برسد اما روند اخذ ویزا پیچیده بوده و برای آنکه بتوانید بدون مشکل ویزا و گرین کارت خود را دریافت نمایید، توصیه می‌شود با کارشناسان مجرب و متخصص در این زمینه مشورت نمایید و انجام امور خود را به آنان بسپارید تا با کمترین هزینه بتوانید از بروز اشتباه جلوگیری نموده و جلوی ضررهای هنگفت را بگیرید.

کارت سبز یک مجموعه معتبر و رسمی است که به‌طور اختصاصی در این زمینه فعالیت می‌کند. کارشناسان کارت سبز با سال‌ها تجربه در زمینۀ ثبت‌نام لاتاری شما را در کلیه مراحل ثبت‌نام همراهی می‌کنند. اقداماتی که کارت سبز در این زمینه برای شما انجام می‌دهد عبارت است از:

  • بررسی اطلاعات توسط کارشناس مهاجرت
  • ترجمه استاندارد انگلیسی /ویرایش عکس و متناسب نمودن با قوانین اداره مهاجرت
  • تحویل پرینت رسمی با کد رهگیری معتبر
  • پشتیبانی برندگان در زمان مصاحبه، مراحل پزشکی، تکمیل فرم‌ها و دریافت ویزا
  • پشتیبانی تلفنی تمام وقت
  • مشاوره رایگان پیش از ثبت‌نام

ثبت‌نام لاتاری در کارت سبز به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود. برای ثبت‌نام آنلاین بعد از ورود به سایت به آدرس https://www.cartesabz.net به فرم اطلاعات شخصی ارجاع داده خواهید شد که در اینجا می‌بایست اطلاعاتتان را طبق موارد خواسته‌شده در فرم وارد نمایید.

در اولین مرحله، به روی یکی از دو گزینه وضعیت مجرد یا متأهل کیلک کنید. در صورتی که به روی گزینه مجرد کلیک کنید یکی از سه وضعیت ازدواج‌نکرده، همسر فوت‌شده و مطلقه را باید انتخاب کنید؛

و اگر به روی گزینه متأهل کلیک کردید یکی از دو گزینه همسر شهروند غیر آمریکایی و همسر شهروند آمریکایی رو انتخاب کرده و اگر فرزند دارید به روی تعداد فرزند کلیک کنید و اگر فرزند ندارید نیازی به انتخاب تعداد فرزند ندارید. پس از تکمیل باکس اول به روی کلید ورود مشخصات کلیک کنید.

در مرحله سوم اطلاعات فردی همراه با تصویر مناسب لاتاری رو در سایت وارد کنید.  شرایط تصویر مناسب لاتاری در خود سایت کارت سبز درج شده است. با این وجود چنانچه هر سؤالی در خصوص عکس مربوط به لاتاری داشتید با کارشناسان کارت سبز ارتباط برقرار کنید.

بخش بعدی مربوط به راه‌های ارتباطی است که آدرس و اطلاعات تماس مربوط به خودتان را باید در این بخش قرار دهید.بعد از تکمیل اطلاعات فردی و راه‌های ارتباطی روی تأیید اطلاعات کلیک کنید.

 

در مرحله بعد با تأیید پیامکی و وارد کردن کد تأیید ارسال شده به شماره همراه شما به بخش پرداخت هدایت می‌شوید.

در انتها پس از پرداخت مبلغ ثبت‌نام لاتاری ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود.

رسید مربوط به ثبت‌نام در انتهایی‌ترین مرحله به شما به نمایش داده می‌شود.

 

همچنین برای آن دسته از متقاضیانی که در تکمیل فرم به‌صورت آنلاین مشکل دارند و یا بنا به هر دلیلی خواهان ثبت‌نام به‌صورت حضوری هستند، این امکان فراهم شده است که با اخذ وقت قبلی سپس مراجعه به مجموعه بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.  در این صورت علاوه بر آنکه کلیه موارد ذکرشده در بالا برای متقاضیان انجام خواهد شد، عکاسی نیز در خود مجموعه انجام می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و درصورتی‌که هرگونه مشاوره یا سؤالی درزمینهٔ گرین کارت ایالات متحده امریکا و ثبت‌نام لاتاری امسال داشتید می‌توانید به سایت کارت سبز مراجعه نمایید و با کارشناسان کارت سبز تماس بگیرید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

دیدگاه خود را بگذارید