لیست بهترین فیلم هایی که باید از کیرا نایتلی تماشا کنی

کیرا نایتلی را می توان یکی از شناخته شده ترین بازیگران هالیوودی دانست. او در بیست و ششم ماه مارس سال ۱۹۸۵ میلادی متولد شد. او با بازی در فیلم غرور و تعصب در نقش الیزابت بنت توانست نامزد دیافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شود. همچنین بازی او در فیلم بازی تقلید در نقش جون کلارک ریاضیدان مشهور بریتانیایی سبب شد که اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نیز از آن خود کند. آثار زیادی در کارنامه این بازیگر وجود دارد که ارزش دیدن دارند. به همین دلیل در این نوشته قصد داریم تا تعدادی از معروف ترین فیلم های این بازیگر را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

فیلم غرور و تعصب

این فیلم که چندمین اقتباس از رمان فوق العاده جین آستن به همین نام است در سال ۲۰۰۵ اکران شد. کیرا نایتلی در این فیلم نقش اول را به عنوان الیزابت بنت ایفا کرد. او با بازی در این نقش توانست نامزد اسکار شود. داستان فیلم درباره خانواده ای به نام بنت است که ۵ دختر دارند. مادر خانواده تلاش میکند تا برای دخترانش همسر مناسب و ثروتمندی پیدا کند. الیزابت دختر دوم و باهوش و ریز بین خانواده است و داستان فیلم حول رابطه وی با پسری به نام دارسی است.

فیلم بازی تقلید

این فیلم برگرفته از زندگی آلن تورینگ ریاضیدان بزرگ بریتانیایی است. در این فیلم کیرا نایتلی نقش مکمل زن را بر عهده داشته و به عنوان جون کلارک ایفای نقش کرد. جون کلارک ریاضیدان سرشناس بریتانیایی بود که در شکستن رمز انیگما نقش بسیار مهمی داشته است. این ریاضیدان برای مدتی نامزد آلن تورینگ بود اما بعد از افشای تمایلات هم جنس گرایی آلن تورینگ این نامزدی با وجود علاقه زیاد جون کلارک بهم خورد. کیرا نایتلی در این فیلم توانست اسکار نقش مکمل زن را به خود اختصاص دهد.

فیلم تاوان

می توان تاوان را یکی از درخشان ترین فیلم های کارنامه کیرا نایتلی دانست. این فیلم در سال ۲۰۰۷ نامزد ۷ جایزه گلدن گلوب ، ۷ جایزه اسکار ، ۱۱ جایزه بفتا شد. از جمله بازیگران این فیلم غیر از کیرا نایتلی میتوان به جیمز مک آووی ، سیرشا رونان ، ونسا ردگریو و بندیکت کامبریج اشاره کرد. موضوع فیلم به سال ۱۹۳۰ باز میگردد . کیرا نایتلی نقش دختری به نام سیسیلی را بازی می کند . او دختری عاشق است که متاسفانه این عشق دچار مشکلاتی میشود.

منبع: https://filmdd.com

دیدگاه خود را بگذارید