منبع تغذیه بدون وقفه و قیمت آن

چگونه است که می شود گوشی، لپ تاپ و یا اسباب بازی را با برق شهری شارژ کنیم؟ تا حالا شده پای کامپیوتر باشی و روی یک پروژه کار کنی ولی تا میای پروژه رو سیو کنی یهو برق ها قطع میشه و کامپیوتر خاموش میشه؟ تا حالا فکر کردی چطور سایت های بزرگ 24 ساعت آنلاین هستند و یک لحظه هم قطع نمیشوند؟

منبع تغذیه جواب همه سوال هاست. منبع تغذیه یا power supply  به دستگاهی گفته میشه که انرژی الکتریکی را دریافت و به فرکانس،ولتاژ و جریان مناسب برای آزمایشگاه ، شارژرهای وسایل الکتریکی یا جوشکاری تبدیل میکند. این دستگاهی میتوان به صورت دستگاهی مجزا یا قسمتی در تغذیه بار استفاده شود. این دستگاه بر اساس ساختار و نحوه تبدیل ولتاژ به دو دسته تقسیم میشوند که ادامه به توضیح آن می پردازیم.

انواع منبع تغذیه بدون وقفه

منابع تغذیه خطی

در شش دهه اخیر این دستگاه تنها راه برای تبدیل ولتاژها بود اما بعد ها با روی کار آمدن منبع تغذیه سوییچینگ کاربرد منبع تغذیه گسترده و وسیع تر شد. منبع تغذیه خطی با استفاده از یک ترانس ولتاژ برق شهر را به ولتاژ دیگر تغییر میدهد. و در ادامه ولتاژ خارج شده از ترانس توسط پل دیودی و خازن فیلتر به ولتاژ DC تبدیل میشود و در نهایت با یک تثبیت کننده ولتاژ خطی یا رگاولاتور به یک ولتاژDC با کیفیت تبدیل میکند.

منابع تغذیه سوییچینگ

امروزه منبع تغذیه سوییچینگ آنچنان پر کاربرد است که به طور تقریبی میتوان گفت پرکاربردی ترین منبع تغذیه است. ساختار آن از منبع تغذیه خطی پیچیده تر است. این منبع با ایجاد یک ولتاژ فرکانس بالا ووارد کردن به ترانس و DC کردن دوباره آن ولتاژ است. در ابتدا ولتاژ ورودی AC توسط پل دیود به ولتاژ DC تبدیل میشود و در نهایت توسط سوییچ الکترنیک قدرت به یک ولتاژ فرکانس بالا تبدیل خواهد شد. ترانس فرکانس بالا ولتاز را به ولتاژ مطلوب کاهش یا افزایش داده میشود.

انواع منابع تغذیه بدون وقفه

UPS  یا منبع تغذیه بدون وقفه دستگاهی برای ایجاد جریان پیوسته برای جلوگیری از مشکلات مختلف در هنگام تغییرات شدید ولتاژ ورودی یا قطعی است. این دستگاه بسیار حساس بوده و بعد از ایجاد مشکل در ولتاژ ادامه کار را برای مصرف کننده ایجاد میکند. وقتی برق دچار نوسانات میشود ممکنه زیان ها و هزینه های زیادی به دستگاه ها وارد میشود مخصوصا تجهیزات آزمایشگاه که اغلب گران قیمت هستند و ممکن است نتایج خروجی آنها به واسطه تغییرات جریان الکتریکی دچار خطا میگردد لذا نباید وجود یک ups  را درکنار آن فراموش کرد.

انواع UPS ها

  • مدل آفلاین(OFFLINE)
  • مدل آنلاین(ONLINE)
  • انواع مدل لاین اینتر اکتیو((LINE INTERACTIVE

فرق UPS ها در چیست؟

اگر هدف شما از خرید منبع برق بی وقفه فقط استفاده از تامین برق بی وقفه است آفلاین گزینه مناسبی است اما با این حال نوع آفلاین کیفیت قابل قبولی برای توان خروجی نداشته ولی در عوض قیمت مناسبی هم دارد. اگر شما علاوه بر تامین برق بی وقفه دریافت توان خروجی مناسب هم هست ، نوع آنلاین پیشنهاد می شود.  اما منبع های مدل لاین اینتر اکتیو پیشرفته ترین نوع UPS میباشد و در این تکنولوژی اینورتر همواره روشن است و تا زمانی که ولتاژ ورودی در بازه‌ی معمول است به شارژ باتری می‌پردازد به محض تغییر ولتاژ از حد معمول ، توان خروجی یا برق وارد شده به مصرف کننده از باتری های منبع تغذیه بی وقفه تامین می‌شود تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

تهیه منبع تغذیه و UPS

خرید آنلاین از سایت های معتبر مثل فرسان یو پی اس بهترین کار و ایده است. با اوضاع کرونا و ایجاد منبع های تقلبی با نام ای معتبر خرید آنلاین یک کار عقلانی است. کافیه به سایت مراجعه و UPS  خودتون رو انتخاب و اون رو سفارش بدید تا به درب خانه شما بیاید. هم از اصالت محصول مطمئن شوید و هم می توانید از گارانتی آن استفاده کنید. با خیال راحت از کلی خسارت احتمالی و سنگین جلوگیری خواهید کرد.

قیمت منبع تغذیه بدون وقفه

قیمت یو پی اس

قیمت یو پی اس

سایت فران یو پی اس با چندین سال فعالیت در زمینه فروش منبع های تغذیه و UPS تجربه و اعتبار خوبی در این زمینه کسب کرده و شما میتوانید با خیال راحت از این سایت خرید کنید و ازخدمات آن استفاده کنید. از محصولات سایت میتوان به انواع یو پی اس ها مثل آنلاین، سینوسی، شبه سینوسی و 12 ولت مستقیم ، انواع استابلایزر سروو موتوری و رله ای باتری و شارژر باتری و انواع مبدل ها اشاره کرد. کارشناسان این مجموعه در زمینه قیمت منبع تغذیه بدون وقفه و سایر زمینه ها مشاوره رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد.

دیدگاه خود را بگذارید